17 Ağustos 2014 Pazar

Nurnberg- Nuremberg

Ikinci Dunya Savasi oncesinde Nazi rallilerinin yapildigi unlu sehir Nurnberg'ten bir belgesel sayesinde haberim oldu. Belgeseli izledikten sonra artik sehri gormek icin sabirsizlaniyordum. Esimle yaptigimiz Amsterdam gezimizden sonra, gezi arkadasim olmasi icin bu kez anneme teklif goturdum. Annemin teklifimi kabul etmesiyle, dunya tarihinde cok onemli bir yere sahip olan bu guzel sehri gec de olsa, 28 yasımda tanima firsatina eristim. Ikinci Dunya Savasi sirasinda, neredeyse tamami bombalanan sehir savas sonrasinda aslina uygun olarak yeniden insaa edilmis.

Heidelberg'ten Nurnberg'e otobusle ulasim  cok konforlu ve ekonomik. Internet baglantisina sahip son model otobuslerle yapacaginiz  yolculuk 3 saat suruyor. Bilet fiyati ise, tek kisi icin cift yon 30 Euro. Otobus saatleri ve bilet fiyatlarina suradan ulasabilirsiniz : http://meinfernbus.de/en/
 Eger Heidelberg'i gorme planiniz varsa, bir gununuzu de mutlaka Nurnberg'i gormek icin ayirmanizi oneririm.

Otobusten, gorkemli Nurnberg Hauptbahnhof  ( Ana tren istasyonu )'ta iniyoruz ve sehir turumuz basliyor. Ancak, kendi makinemle gezi sirasinda zaman zaman sorun yasadigim icin, bazi  fotograflari annemin telefonu ile cekmek zorunda kaldim. O yuzden Nurnberg gezimizde fotograf kalitemiz biraz dusuk. Beni bu seferlik mazur gorurseniz sevinirim..

Nurnberg Hauptbahnhof ( Ana Tren Istasyonu )

Tren istasyonunu fotografladiktan sonra yurumeye devam ediyoruz. Baverya eyaletinin Munih'ten sonra en buyuk ikinci sehri olan Nurnberg sokaklarinda yururken, cevredeki Turk nufusun fazlaligi dikkatimizi cekiyor. Daha sonra, sehri tanimak icin aldigim kitapciga baktigimda, Nurnberg nufusunun %10'unun Turk oldugunu ogreniyorum. Ve cevreden duydugumuz Turkce dialoglar esliginde, ilk duragimiz olan, Frauen Kirche'ye dogru ilerliyoruz.

Nurnberg sokaklari

1352- 1362 yillari arasinda insaa edilen Frauen Kirche gothik mimari ozelliklerini tasiyor.

Frauen Kirche

Kilise'yi gezip fotografladiktan sonra, Kilise'nin hemen yaninda kurulu olan Haupt Markt'i geziyoruz. Surlarla cevrili Nurnberg'in ortasinda yer alan Haupt Markt'in tarihte sehrin ticaret merkezi oldugunu ogreniyoruz. Gunumuzde ise bu meydanda  cicek, meyve, sebze ve hediyelik esya satan standtlar yer aliyor. Meydanin bir kosesinde Frauen Kirche, diger kosesinde Guzellik Cesmesi' ( Schoner Brunnen ) bulunuyor. Guzellik Cesmesin'nin etrafini cevreleyen demir parmakliklar uzerindeki  halkalari ceviren kisinin dileklerinin gerceklesecegine inaniliyor.

Guzellik Cesmesi

Guzellik Cesmesi'nden sonraki hedefimiz Kaiser Burg (Nurnberg Kalesi)  oluyor. Nurnberg'in tarihi tas sokaklarinda yuruyerek Kale'ye ulasiyoruz. Yazili bir kanit olmamasina karsin, yapilan calismalarda MS 1000'li yillarda insaa edildigi tahmin edilen kale etkileyici bir atmosfere sahip.

Nurnberg Kalesi

Kale manzarasi

Kale'yi de fotografladiktan sonra artik donus yolundayiz. Donus yolunda, sehre ayri bir guzellik katan Pegnitz Nehri'nin uzerinden geciyoruz. Manzarayi izlemek icin koprunun uzerinde durdugumuzda ise, adinin Heilig Geist Spital oldugunu ogrendigimiz tarihi binayi goruyoruz. Bina, 14. yy'de fakirlere ve yaslilara yardim etmek icin kurulan bir hastaneymis.

Heilig Geist Spital

Koprunun uzerinde dinlenirken ne kadar yoruldugumuzun ve aciktigimizin farkina variyoruz. Daha onceden methini duydugumuz Nurnberg sosisini denemeye karar veriyoruz. Sokakta gordugumuz bir kafede oturup sosimizi yiyoruz ve nihayet biraz olsun dinleniyoruz. Ancak, Nurnberg sosisi bizim icin herhangi bir Alman sosisinden farksizdi. Belki, siz farkini bulur ve bana da soylersiniz :)

Nurnberg Sosisi

Yemegimizi yedikten sonra, tas sokaklarda yurumeye kaldigimize yerden devam ediyoruz. Sokaklarin birinde karsilastigimiz faytonlar cok hosumuza gidiyor. Otobus saatimiz de henuz gelmedigi icin, ortacagdan kalma tarihi tas sokaklarda, yaklasik 15 dakika suren bir fayton turu yapiyoruz. Bilet fiyati ise gayet uygun. Kisi basi 5 Euro. Zamaniniz kalirsa denemenizi oneririm.

Fayton turu

Son olarak, Nurnberg ile tanismis olmanin verdigi mutlulugu icimizde tasiyarak, Heidelberg'e dogru yola cikiyoruz. Nurnberg icin 1 gunun yeterli olacagini dusunuyorum.Ve buradan mutlu ayrılacaginiza kesinlikle eminim! Bir sonraki duragimda gorusmek uzere..